The end of my adventure! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu The end of my adventure! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu

The end of my adventure!

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

25 Mei 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Over 5 dagen ben ik al weer terug in Nederland, maar als ik daar aan denk word ik ook niet echt vrolijk met al die weersvoorspellingen.
Zelfs hier in Indonesië zijn ze in de war. Want het hoort hier nu eigenlijk droogseizoen te zijn, maar er is nog geen plekje in Indonesië geweest waar wij geen gigantische regenbui over ons heen gekregen hebben. De Indonesiërs zeggen zelf dat het komt door de klimaatverandering. Wat ook niet zo heel gek is als je bekijkt hoe erg ze hier het milieu vervuilen. Afval ligt echt o-ve-ral! Ongelooflijk gewoon en schakkelen in de auto hebben ze nooit geleerd dus in zijn 1 of 2 de berg op is ook geen probleem. De zwarte uitlaatgassen vliegen je hier om de oren.

Verder hebben we natuurlijk wel heerlijke dagen hier en regent het nooit de hele dag! En is de temperatuur natuurlijk altijd hoog, dus is een regenbuitje soms ook best wel verkoelend.

Ondertussen ben ik dus aan het rondreizen. Na de bromovulkaan ging ik door naar Bandung, daar ben ik een paar dagen geweest. Ik ben daar van Jogja naartoe gegaan met de trein. Op de heenweg hadden we gekozen voor regular, omdat het super goedkoop was en ze zouden dat het wel te doen was. Nou 9 uur lang tussen schreeuwende verkopers, met een airco op -35 graden, een kei harde stoel en stinkende, vieze indonezen viel me toch redelijk tegen. Wat een hell!!!!!
Sorry, misschien klinkt het een beetje verwend, maar echt dit zijn wij verwende Nederlanders echt niet gewend.
Eenmaal in Bandung hebben we de volgende dag ook meteen ons ticket terug omgeboekt naar Bisniss! Dat was een stuk aangenamer.
Eenmaal in Bandung moest ik wel even wennen aan de drukte. Jogja is druk maar dit was echt extreem. Contstant stonden we in de file echt overal! Maar heb wel een hele grote mall gezien, met super dure winkels waar dus ook gewoon een achtbaan uitkwam. Voor de leuk zeg maar.
We zijn ook naar Kawah Putih geweest. Een kratermeer in een berg waar het natuurlijk heel erg naar zwavel stonk, maar wat wel erg mooi was.
En wat kleine sightsee dingetjes in de stad.
Terug in Jogja ging ik de volgende dag met Bregje op weg naar Lombok, waar Sabine de Rinjani vulkaan aan het beklimmen was, HELD!
We gingen met de trein naar Surabaya (dit keer hadden we exclusive geregeld) echt een heerlijke reis gehad, want zo'n comfortabele trein had ik dan weer nog nooit meegemaakt. Twee uiterste.
In Surabaya kwamen we er al achter dat de afsluiting van onze reis even wat duurder zou gaan worden dan we bedacht hadden. De taxi's zijn al het dubbele en ook hotels zijn een stuk duurder dan in Jogja.
Nou mochten we echt niet klagen, want we zijn meer dan een half uur rondgereden en hoefden uiteindelijk nog geen 10 euro af te rekenen, maar dat zou in Jogja dan weer nog geen 5 euro geweest zijn.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
De dag daarna vlogen we van Surabaya naar Lombok en werden we na een lange busreis vanaf het vliegveld weer herenigd met Sabinetje!
De dag daarna zijn we meteen door gegaan naar de Gili eilanden, omdat dit een paradijsje moest zijn.
Onze reis hierheen begon al goed, want we kregen meteen weer een regenbui over ons heen. We werden op een bootje tussen de locals en hun groente, fruit, snoep en benzine gestopt en kwamen helemaal verregend aan op Gili Trawangan. Dit zag er dus iets minder speciaal uit dan we gehoopt hadden.
Gelukkig was het de volgende dag al weer mooi weer en hebben we een aantal dagen heerlijk kunnen genieten van de ontzettend blauwe zee, lichte stranden en GEEN auto's of brommers, want die zijn daar verboden. Alles gaat op de fiets of met paard en wagen! (eiland naar mijn hart!)
Ook hebben we een dagje het eiland rondgefietst, hier waren we na 2 uur omheen. Zo groot was het dus.
En de 20ste was het tijd om onze laatste vakantie bestemming op te zoeken. Bali!
Met de boot vaarden we hier naartoe en ondertussen hebben we al wat dolfijnen in het wild gespot, dat was erg gaaf.
Ons hotel hier is prachtig en we zitten ook in een toffe plaats.
Het bekendste plaatsje op Bali is Kuta, hier gaan vooral de surfers, Australiers en partyanimals naartoe. We zijn hier een dag naartoe geweest en zijn blij dat we daar geen hotel geboekt hebben, want het is gewoon een tweede Chersonnissos! Hoerige meisjes en overal zatte mensen. Verschrikkelijk.
Zelfs zitten we in Seminyak. Dit is wel het duurdere gedeelte van Bali en dat is ook te merken. Er zitten hier echt prachtige beachclubs en barretjes en restaurants, maar de drankjes in zo'n beachclub zijn dus serieus 2 tot 3 keer zo duur dan in Nederland. Dat is zo raar als je 3 maanden in een stad hebt gewoont waar een colatje nog geen 50 cent kost.
We hebben het vooral vergeleken met het Indonesische eten.
In Jogja kost Nasi Goreng ongeveer 8000 tot 12000 rupiah ( 50 eurocent tot 1 euro).
Hier in Bali vragen ze daar serieus 60.000 tot 85.000 rupiah voor ( 5 euro tot 7 euro).
Maargoed we doen het er maar mee, we moeten nog even genieten van onze vakantie!:D
En dat doe ik zeker! Vanmiddag ga ik een twee uurs rit maken te paard over het strand, met zonsondergang!!!!!!!!!!! ZIN IN!
En morgen gaan we uitgebreid mijn verjaardagje vieren, eerst na een spa en daarna naar de dure, maar prachtige beachclub in Seminyak!
Zo ik geloof dat ik jullie nu wel weer genoeg heb laten lezen!
Over 5 dagen kan ik het allemaal in reallife nog een keer na vertellen, met foto's en filmpjes!!

Dikke kus en knuffel! (Cium dan peluk)
xxxxxxxxxx

• 25 Mei 2013 - 07:52

Riekie:

Hoi Pascalle,

Wat een verhaal weer, meisje, wat hebben jullie een heerlijke tijd hè? Zoveel mooie dingen gezien. En wat een verschil, de ene reis en de andere. Lachen hoor.
    Nou, geniet nog maar een paar dagen, het is zo voorbij. En een hele fijne verjaardag gewenst.

Dikke knuffel Riekie xxx

• 25 Mei 2013 - 09:02

Tine VanEsch :

Hoi Pasje,
    Gezellig weer je verhaal te lezen, ook vast gefeliciteerd met je vaders verjaardag,
    en een hele gezellige verjaardag op Bali.
    dikke kus.

• 25 Mei 2013 - 09:19

Marco:

Hee Pasje,
    Heerlijk om weer een reisverslag van je te lezen.
    Net als vele anderen keek ik er echt steeds weer naar uit.
    Wat heb je toch mooie,leuke en aparte dingen gezien en beleefd.
    Wat een geweldige tijd heb je gehad.
    Nu kijken we uit naar je terugkomst. Zoals je zei, nog maar vijf dagen.
    Geniet nog maar maar even van de laatste Indonesische dagen en ga op je 21e verjaardag maar lekker uit je bol. Heel veel plezier.
    Tot gauw. Juppa.

• 25 Mei 2013 - 10:07

Elke:

Wat een leuke reisjes maak je daar joh! Kan niet wachten om je foto's te zien en alle andere verhalen te horen :p Tot vrijdag schattie!

• 25 Mei 2013 - 19:08

Annie Coolen:

Heel erg leuk om je verslagen te lezen. Dank je wel en goede reis !

• 25 Mei 2013 - 21:24

Bieneke:

lieve schat, wat heb ik van je verslagen genoten. geniet er nog van en tot ziens

• 27 Mei 2013 - 14:22

Bart En Tineke:

Hallo Pascalle,
    Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Van je reisverhaal hebben we weer genoten. Wat zullen jullie moeten "schakelen "volgende week. Eerst nog maar een aantal dagen genieten van een periode die je je verdere leven nooit gaat vergeten.
    Hopelijk horen we een aantal verhalen ook echt life als je weer terug bent. Vast wel.
    We wensen je een voorspoedige terugreis en.........tot ziens in het Helvoirtse.
    groetjes

• 28 Mei 2013 - 14:56

Tonny En Aad:

Dag lieve schat nog even gauw je reis verslag gelezen,super hoor, maar ik kan niet wachten tot we je weer zien donderdag. Dikke kus opa en omaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx