Bye Jogja, Hello Indonesia! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu Bye Jogja, Hello Indonesia! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu

Bye Jogja, Hello Indonesia!

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

07 Mei 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Zo het reizen is ondertussen begonnen, maar ik moet eerst nog even vanalles vertellen over het afscheid en mijn oma op bezoek.

de afgelopen twee weken hebben we nog wat engelse lesjes gegeven, maar zijn we vooral bezig geweest met de kinderen het dansje voor onze flashmob aan te leren. Die zouden we de laatste dag dat we op school waren als verassing voor de leerkrachten uitvoeren.
De kinderen waren super enthousiast over het dansje en deden ook allemaal leuk mee. Iedereen als ik binnen kwam stonden ze al klaar of riepen ze of we het dansje niet konden oefenen.
Het was niet zo'n moeilijk dansje dus na twee keer oefenen konden ze het eigenlijk al. Maar het bleef leuk.

Zaterdag 27 april zijn we 's ochtends naar de prambanan gegaan. Eindelijk na 3 maanden waren we er dan, hoewel het nog geen half uur van ons huis af is. Jammergenoeg kregen we niet echt de kans om echt te genieten van hoe mooi en indrukwekkend het was, want de hysterische Indonezen kwamen al meteen op ons afgerend. We wisten dat het zou gebeuren, want het gebeurt overal, maar dit was wel echt het toppunt. Er kwamen echt groepen op ons af gestormd en als je met de een op de foto was geweest werd je door de ander al weer aan je arm getrokken voor de volgende foto. Toen Sabine en ik heel even niet op de foto hoefden zijn we kei hard weggerend om ergens achter een muurtje te kunnen verstoppen. Bij de prambanan krijg je een Sarong die je om moet knopen, die hebben we uiteindelijk om ons hoofd gedaan. Klinkt allemaal een beetje aanstellerig misschien, maar op een gegeven moment ben je er zo klaar mee.
's middags zijn we naar een Nederlandse school gescooterd, omdat ze hier Koninginnedag (Koningsdag) vierden. Het was een heel klein schooltje waar ze een kleine rommelmarkt hielden. Was wel grappig om te zien.
Toen we terug reden was het ongeveer half 4 en zou mijn oma wel in het hotel zijn, dus samen met Sabine ben ik naar het hotel toe gereden en jahoor daar was ze dan!!!! Super mooi hotel en het eerste wat ik mocht doen was zorgen dat al haar electronische aparatuur werkte zoals het moest haha.
's avonds ben ik met oma en Hermine naar het Ramayana ballet geweest, waar ook een diner bij zat. Dat was heel gezellig en eigenlijk voelde het best normaal om mijn oma in mijn omgeving te hebben.
Na het ballet had ik nog een afscheidsfeestje met Tika en wat andere vrienden die we hier hadden leren kennen, in de club.
Zondag heb ik oma en Hermine mee uiteten genomen en maandag heb ik een nieuwe fotocamera voor oma gekocht, want ze had zo'n oude camera meegenomen dat ze maar 30 foto's kon maken en het SD kaartje voor in de camera ook niet meer bestond.
's avonds was het alweer tijd om afscheid te nemen, want ze ging verder met haar rondreis. Dat vond ik wel iets moeilijker en toen kwamen er ook wel wat traantjes te voorschijn.

Donderdag hebben we afscheid genomen van playgroup en kindergarten. Er was gezegd dat het een verrassingsochtend voor ons zou zijn, maar de dag voor het afscheid kregen we te horen dat wij de ochtend moesten organiseren. Heel fijn. We hebben uiteindelijk wat oudhollandse spelletjes gedaan en het was super leuk.
Alleen zie ik nu al die lieve schattige kindjes nooit meer:(
Vrijdag was het afscheid van groep 3 tot en met 8. 's ochtends zouden we beginnen met de flashmob en dat was echt super gaaf. Alle kinderen de lokalen uit te zien rennen het schoolplein op en ons dansje te zien doen. De leraren waren ook heel verrast en dat was leuk om te zien.
Dit was dan echt de allerlaatste dag op school en ’s middags was er een hele lunch georganiseerd met alle leraren.

Zaterdag hebben we vooral spullen ingepakt laatste dingetjes gekocht en hadden Sabine, Bregje en ik nog een zilverworkshop. Hier hebben we onze eigen ring gemaakt. Super leuk.

En dan was het zondag eindelijk tijd om te beginnen met rondreizen. Om half 9 zou ons busje er zijn, maar die kwam uiteindelijk om 10uur aankakken. Toen we keken leek het busje al vol, maar achterin was nog een plaatsje waar Bregje ging zitten. Sabine en ik mochten uiteindelijk met zijn tweeen voorin. Hier was geen beenruimte en Sabine zat op de versnellingspook waardoor de chauffeur iedere keer ‘per ongeluk’ haar knie vastpakte inplaats van de pook.
Dan deed ook de airconditioning het nog eens niet wat betekende dat we dus 12 uur lang ons kapot gezweet hebben..
Om 22.00uur kwamen we aan bij het hotelletje wat niet zo speciaal en niet zo schoon was maargoed we moesten om half 4 al weer opstaan, dus dat maakte niet zo heel erg veel uit.
Na 3 uurtjes slaap (want we moesten nog avondeten toen we aankwamen) was het tijd om met de jeep naar het viewpoint te rijden. In het donker moesten we nog een stuk onverharde weg opklimmen om bij het viewpoint te komen. Dit was best vermoeiend. Maar meer dan waard, want we hebben de zonsopgang bij de bromovulkaan gezien en dat was prachtig. Om 6 uur moesten we weer bij de jeep zijn, omdat die ons naar de vulkaan zelf zou brengen. Hier aangekomen kon je kiezen om te lopen of op een paardje te gaan. Nu zagen niet alle paardjes er even stevig en gezond uit, maar als ik de kans krijg om paard te rijden, dan laat ik die natuurlijk niet schieten! Dus een wat steviger paardje uitgezocht, die nog steeds best klein en mager was en naar boven gegaan. De man vroeg of ik zelf wilden rijden en ik zei natuurlijk meteen ja dus hij liet mijn paardje los en daar ging ik dan! Op de terugweg nog even op het vlakke stuk een galopje gemaakt.
Ja oke ook de bromo vulkaan zelf was best indrukwekkend hoor haha. We konden zo de krater in kijken wauw echt heel gaaf.
En om 9 uur werden we weer opgehaald bij ons hotel om terug te gaan naar Jogja. Bregje en ik gingen naar Jogja en Sabine ging verder naar Surabaya om in Lombok een andere vulkaan te beklimmen.
Na 10 uur reizen kwamen Breg en ik weer aan bij ons vertrouwde kamertje en vanavond vertrek ik naar Bandung voor een paar dagen en blijft Bregje nog even hier om aan haar scriptie te werken.
Zondagnacht kom ik terug en gaan Bregje en ik maandag naar Lombok om Sabine weer te zien. Dan gaan we met zijn drieën naar de gili eilanden en 20 mei naar Bali. (hier gaan we ook mijn verjaardag vieren.)
Dit betekent veel reizen en weinig internet, in Bali ga ik nog proberen voor de laatste keer iets van me te laten horen vanuit Indonesië, want de 30ste vliegen we weer terug naar huis.
Dikke kus pascalle

  • 07 Mei 2013 - 08:02

    Riekie:

    Hoi Pascalle,

    Meid, wat een heerlijke tijd heb je toch. Wat fijn dat het allemaal op het schooltje zo goed gegaan is. Logisch dat je die kleintjes mist, maar je gaat nu weer allemaal mooie dingen zien. De Bromovulkaan heb ik ook gezien, mooi hè? Leuk ook dat je oma geweest is. Even iets van thuis, hè? En nu op naar Bali, heel veel plezier. Bali is prachtig.geniet maar lekker.
    Je verhaal was weer heerlijk om te lezen.

    Nou meisje, een dikke knuffel van Riekie xxxx

  • 07 Mei 2013 - 08:07

    Riekie:

    Hoi Pascalle,

    Je verhaal was weer heerlijk. Ik heb je een heel verhaal geschreven, op de verkeerde knop gedrukt, alles weg. Dus opnieuw maar. Wat fijn dat het op het schooltje allemaal zo leuk en goed gegaan is. Logische dat je even moeite had om afscheid te nemen van de kindertjes. En nu lekker mooie tochten maken, Bij de Bromovulkaan ben ik toen ook geweest. Prachtig. Wat leuk dat je oma ook nog geweest is, toch? En nu op naar Bali, prachtig.

    Nou meisje, geniet maar fijn.
    Knuffel van Riekie xxxx

  • 07 Mei 2013 - 08:57

    Lies:

    Hoi Pascalle,

    Wat leuk dat je oma hebt gezien, iedereen bij familieweekend was dolblij met je foto op Facebook!! Je verhalen beginnen nu bekend te klinken voor me. Heel veel plezier met reizen en geniet. Vooral de Gili eilanden is echt HET paradijs. Ga hier vooral snorkelen met zo'n boot, je zwemt dan met kei grote waterschildpadden, zooo gaaf!! Enjoy en groetjes uit het inmiddels wat warmere Nederland :)

  • 07 Mei 2013 - 12:38

    Elke:

    Klinkt weer goed mopke! Heel veel plezier nog komende dagen en geniet ervan. Tot snel :D xxx

  • 07 Mei 2013 - 14:16

    Tinie:

    ALs ik je verslagen lees heb ik het gevoel om er zelf weer te zijn. Super gaaf.

  • 07 Mei 2013 - 14:34

    Debby:

    Ha Lieve Pascalle,

    Wat heerlijk weer een reisverslag van je te kunnen en mogen lezen. Spannend dat je even een paar dagen alleen gaat reizen, pas maar goed op jezelf!! En vooral genieten natuurlijk van al het moois en bijzonders. ongelofelijk dat je de 30ste al weer naar huis vliegt! Ook wel fijn als je er weer gezellig bent! Kom snel een keertje bij je langs met de mannen hoor! Ze genieten van Michelle als ze komt oppassen maar vinden het denk ik ook knetter leuk om jou weer te zien! En kan ik je meteen mijn buikje showen waar je twee volgende oppaskindjes inzitten ;-)!! Nou, geniet er nog lekker van daar en tot over een maandje!!
    Dikke KUS ook van Phlip en Ted!!

  • 07 Mei 2013 - 14:34

    Debby:

    Ha Lieve Pascalle,

    Wat heerlijk weer een reisverslag van je te kunnen en mogen lezen. Spannend dat je even een paar dagen alleen gaat reizen, pas maar goed op jezelf!! En vooral genieten natuurlijk van al het moois en bijzonders. ongelofelijk dat je de 30ste al weer naar huis vliegt! Ook wel fijn als je er weer gezellig bent! Kom snel een keertje bij je langs met de mannen hoor! Ze genieten van Michelle als ze komt oppassen maar vinden het denk ik ook knetter leuk om jou weer te zien! En kan ik je meteen mijn buikje showen waar je twee volgende oppaskindjes inzitten ;-)!! Nou, geniet er nog lekker van daar en tot over een maandje!!
    Dikke KUS ook van Phlip en Ted!!

  • 07 Mei 2013 - 14:41

    Bieneke:

    Lieve Pascalle,

    Ook ik moet een traantje wegpinken, wat heerlijk om zo'n stage en reis te kunnen verslaan jij weet me te raken.En ik zie dat oma Tine haar internet goed gebruikt op reis, je hebt een superoma.
    Geniet nog maar volop van je reis en ik wacht wel op een volgend verslag.
    We hebben een goed familieweekend gehad maar hebben jullie erg gemist, gelukkig was er skype.

  • 09 Mei 2013 - 08:51

    Tine VanEsch :

    Hoi Pasje, weer een geweldig verslag, jullie hebben beter weer gehad dan wij bij de Bromovulkaan, bij ons was her heiig, geniet van je vakantie, dikke kus doei.

  • 10 Mei 2013 - 16:40

    Irene:

    Klinkt echt weer super! Geniet nog van die laatste paar weekjes! xxx

  • 10 Mei 2013 - 16:40

    Irene:

    Klinkt weer geweldig! Geniet nog van die laatste paar weekjes!

  • 10 Mei 2013 - 21:49

    Tonny Bekink:

    DAg lieverd net je verslag gelezen samen met opa en je foto's bekeken.
    We vonden het weer geweldig en kijken uit naar je thuis komst, we gunnen jou je mooie reis maar gaan nu wel een beetje missen. heb nog een hele fijne tijd met je vriendinnen en tot gauw.
    Dikke kussen van ons.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Mei 2013 - 18:43

    Jose De Hart:

    Hallo Pascalle, heb genoten van je verslag uit Indonesie Ik ben er zelf geweest met Ad dus al je verhalen spreken me daarom nog meer aan Ik wens je sterkte met het afscheid nemen en tot ziens bij Oma in Helvoirt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascalle

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 10546

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Indonesie

Landen bezocht: