eerste dagje in Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu eerste dagje in Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu

eerste dagje in Indonesie

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

30 Januari 2013 | Indonesië, Batavia

Pfoe! Dat was me even een reis.
gistermiddag nam ik afscheid van mijn lieve familie en vriendjes! Dat was even lekker brullen met zijn allen, maar eenmaal door de douane ging het allemaal weer goed.
Na een korte vertraging op schiphol door slecht weer in Dubai kon de reis beginnen. De reis naar Dubai ging best wel vanzelf en met alle films, muziek, spelletjes en verhaaltjes van vriendjes ging het best snel.
Op Dubai airport werden de cultuurverschillen al ontzettend duidelijk! Erg veel burka's en mannen in lange jurken met tulbanden op hun hoofd. Het vliegveld was wel eeerg mooi, maar dat wist ik al een beetje van de reis naar China. we werden wel intzettend aangekeken en nagekeken op het vliegveld, maarja wat wil je met vier blonde, jonge meiden!
We hadden wel een beetje honger en besloten even wat te gaan eten, omdat we zo van een uitdaging houden besloten we om ons buikje te vullen bij de Mac donalds! oepsie.
verder zijn we gelukkig niet verslaafd aan onze telefoon met ... jawel wi-fi en hebben we dan ook gezellig, zonder frustaties dat de wifi het niet deed (ahum) zitten chillen op Dubai airport.

Toen werd het tijd voor onze tweede vlucht naar Jakarta.
ook deze vlucht was wel fijn, maar had als klein nadeel dat er vier dronken kerels achter ons zaten waar een enorme alcoholischewalm vanaf kwam.
Gelukkig werden ze toen het vliegtuig vertrok rustig en hebben ze bijna de hele vlucht geslapen.
eindelijk kwamen we rond kwart over drie, na 7uur vliegen aan in Jakarta, waar het meteen 30graden was.
Na het checken van ons visum mochten we onze koffers ophalen en kon onze reis pas echt beginnen.
Daar stonden we dan drie grote koffers van 26 kilo (nummer vier is de backpack van Hedwich en weegt namelijk maar 16kilo) en een berg handbagage! Hallo Jakarta!
Wat nu, we hadden nog geen vlucht naar yogyakarta, geen contactpersoon in Jakarta en ook geen hotel...
Toen we buiten kwamen stormden er gelukkig 10 taxichauffeurs op ons af, die we met een grote boog probeerden te ontwijken. In een restaurantje met wifi, maar even een hotel gezocht en terug gegaan naar het vliegveld om ons ticket voor morgen alvast te bevestigen.
Toen kwam de volgende klus, een taxi zoeken die ons rechtstreeks naar ons hotel wilde brengen. Dat leek ons niet moeilijk aangezien je maar naar buiten hoefden te lopen en gelijk al die mannen om je heen te hebben.. Maar daar lieten we ons dus wel even mooi in de maling nemen. vier vermoeide hoofdjes die naar een fijn bedje verlangen hebben niet zoveel kracht meer om een taxi af te dingen en vonden de prijs wel ok.
Driekwartier duurde de reis naar ons hotel. Die ons overigens iedere minuut weer een hartaanval bezorgde.
iedereen duwde elkaar van de weg, de scooters raasden overal tussendoor en verschillende vrachtwagens zaten vol met mensen.
ook werden we al snel even met onze neus op de feiten gedrukt, want al het luxe rond het vliegveld betekende dat er ook ergens armoe moest zijn en die zagen we dan ook langs de wegen onder de bruggen. Hier waren hele krottenwijken gebouwd. En dat is in het echt toch nog wel even wat indrukwekkender dan op tv..
ook toen we stopten bij het stoplicht stonden de kleine kindjes met hun handjes en neusjes tegen de ruiten van de taxi aangedrukt, dat was wel even indrukwekkend.

Onze lieftallige taxichauffeur had na een tweede poging ons hotel gevonden en daar gaan we nu heerlijk een nachtje slapen, zodat we morgen uitgerust en opgefrist door kunnen reizen naar onze eindbestemming Yogyakarta!

en dan ga ik nu slapen want ik ben kapot na al de eerste indrukken.

tot snel!!
liefs pascalle

• 30 Januari 2013 - 06:15

Ynske:

Oooohhh Pascalle, wat een verhaal al!!
    Hoop dat je kunt slapen na al die indrukken.....
    Veel succes!!! xxx

• 30 Januari 2013 - 18:11

Tine :

Hoi Pasje, wat een leuk verslag, dat had ik vanmiddag nog niet gelezen toen we jou op skype hadden.
    dikke kus.

• 30 Januari 2013 - 20:11

Debby:

Nou, de kop is eraf! Jullie zijn al een heel eind en al super veel beleefd. Fijn te weten dat jullie met z'n viertjes ;) Wat klinkt dat heftig, die armoede en kwetsbare kindjes... pfff dat wordt veel slikken en veel geven de komende tijd of niet?! Hopelijk heb je heerlijk geslapen en zijn jullie nu weer lekker verder aan het reizen!! Dikke KUS ook van de mannetjes, Debby

• 31 Januari 2013 - 11:04

Marlies:

Leuk pas! Geniet er van :) xx

• 01 Februari 2013 - 14:31

Tonny Bekink:

Dag lieve Pascalle,je adres van papa gekregen en gauw uit geprobeert en het lukte ook nog.
    wat een geweldige belevenis. we zijn blij dat alles zo goed gegaan is.Hier gaat alles zijn gangetje, het plenst van de regen en dat blijft nog een paar dagen zo.
    We zijn gisteren avond met Riekie en Coby naar een leuke toneel voorstelling geweest, Shiley Valentine ik denk dat je het wel kent er is ook een heel mooie film van gemaakt.
    Morgen gaan we naar de verjaardag van Juliette dan wordt ze 4 jaar.Nou lieve schat tot de volgende reactie.Dikke kus van oma en opa

o