zon, zee, strand en regen - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu zon, zee, strand en regen - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pascalle - WaarBenJij.nu

zon, zee, strand en regen

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

05 Maart 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Oke, ik ben gister een uur bezig geweest om een leuk verhaaltje te typen op mijn telefoon en toen ik hem op wilde slaan was het 'ploep' weg verhaaltje. Dus vandaag poging twee!

We zitten hier ondertussen al meer dan een maand, de tijd gaat zo ontzettend snel. Over twee weekjes gaan we ons eerste droomreisje naar Sumatra maken. We vertrekken op 18 maart. We hebben er allemaal super veel zin in!

Maar eerst nog even twee weekjes les geven. Patrick heeft hier veel voor ons kunnen doen, geholpen met de scriptie en op school duidelijker kunnen maken wat we moeten doen. Dat heeft er toe geleid dat we nu eindelijk allemaal ons eigen vaste klasje hebben waar we de Engelse les aan geven en we geven in tweetallen les aan de playgroup en de gymlessen. De gymlessen zijn hier altijd op het schoolplein of het veldje achter school en bestaan vooral uit: rek en strek oefeningen en dribbelen met de bal of gooi de bal omhoog. (en sta in rijen). Voor ons is het dus niet eens moeilijk om al een hele andere les te maken, want zelfs tikspelletjes kennen ze hier niet en Bregje en ik hebben gisteren ervaren dat ze dat super leuk vinden, dus die houden we erin.
Ik heb nu gekozen voor groep 5, de klas met de grootste draken, dus dat wordt nog even een uitdaging voor mij. Ik maak het mezelf ook nooit een keer makkelijk!

Vorige week maandag hadden we 's middags eerst een meeting over geschiedenis van Patrick. Ze hadden hem namelijk gevraagd of hij hier iets over wilde vertellen. Een beetje opgelaten, maar toch wel heel enthousiast heeft hij wat verteld en zelfs ik kreeg er zin van om geschiedenisles te geven, het was echt ontzettend leuk.
Na de meeting zijn we met Santi en Tika gaan paintballen. Ik heb alleen maar gillend achter een pilaar gestaan, maar het was wel grappig om te doen. De fanatieke Tika heeft Bregje en Patrick van iets te dichtbij beschoten dus zij hebben er flinke blauwe plekken aan over gehouden!

Dinsdag was een rustig schooldagje. Maar toen Sabine en ik naar huis reden van school zagen we ineens politie op de weg staan. We hadden al gehoord van mensen dat ze wel eens op papieren van de scooter staan te controleren en dat was nu ook het geval. We waren eigenlijk onderweg naar het tankstation maar werden dus de andere kant opgestuurd om in de scooterrij aan te sluiten. Ik was al haastig opzoek in mijn tas naar papieren en paspoort en rijbewijs en Sabine zat heel chill achter het stuur en zei dat ik me niet zo druk moest maken. Eenmaal bij het plisiegentje aangekomen liet Sab de papieren van de scooter zien. De agent brabbelde nog wat, maar Sab zei Sorry i don't understand, waarop de agent lachtte en zei dat we door mochten rijden. Ondertussen moesten we nog steeds tanken, dus reden we terug naar het tankstation, maar toen we daar klaar waren kwamen we dus we terug langs de politie. De eerste agent liet ons door, maar de tweede stak zijn hand op. Waarop Sabine lief zwaaide en hard doorreed. Dus ik vroeg Sab wat doe je? Ja hij zwaaide alleen maar ik denk dat hij ons herkende! Nee Sabine hij wees ons terug naar de agent! Haha gelukkig zijn we verder niet achtervolgd dus is het goed afgelopen.

Woensdag scheen het zonnetje de hele dag en was het echt heerlijk buiten. Op school zei ik tegen Tika dat ik het echt strand weer vond. Dat hoefde ik geen twee keer te zeggen, want om half 4 stond Tika voor ons huis om ons mee te nemen naar het strand. Daar hadden we heel veel zin in, want we waren wel een beetje klaar met die grote drukke stad en alle vieze uitlaatgassen. De rit was alleen iets langer dan we verwacht hadden. Na anderhalf uur scooteren kwamen we eindelijk bij het strand aan. Dat was wel echt heerlijk, we hebben mooie foto's gemaakt en genoten van de frisse lucht.

Donderdag zouden we na school gaan aerobicen. Samen met Santi, Dita en Inung gingen we op weg naar de sportschool. Een les van een uur kostte ons 5000 rupiah, dat betekent nog geen 50 eurocent!!!!!! Bizar dus!
De les was heel leuk, maar ging veel te snel voor ons en ook de airco was niet echt meer te voelen, waardoor we bij binnenkomst eigenlijk de druppeltjes al over onze rug voelden lopen. Maar het was wel chill om te bewegen, dus dit wordt onze donderdagmiddag bezigheid!

Vrijdagavond had de eigenaar van ons guesthouse ons uitgenodigd om mee uit eten te gaan. We zijn met zijn vrouw, zoon en dochter een hapje gaan eten in een restaurant waar ze gespecialiseerd waren in de kip. We kregen dus twee gefrituurde kippetjes ( met hoofd!) en een gefrituurde vis voor ons neus. Het lijkt wel of ze hier alles gewoon paneren en in de frietpan gooien haha, maar nadat de anderen hem even hadden gefileerd voor mij heb ik wat geproefd en het was erg lekker.

Zaterdag stonden we om half 8 klaar, want bu Tuti ( de directrice) nam ons mee naar de stranden in het zuiden van Java. Hedwich was helaas ziek en kon jammergenoeg niet mee, maar Patrick ging wel weer mee! Na twee en een half uur rijden door de bergen over hobbelige kleine weggetjes kwamen we allemaal lekker wagenziek aan op het eerste strand. De stranden waren prachtig, maar er waren bijna geen mensen. Bruin worden is hier nog steeds 'not done' en in de winkels zijn dan ook bij alleen maar gezicht producten met whitning erin te vinden.
We gingen ook op het strand eten in stijl, dus alleen vis. Dit werd gekocht bij een marktje op het strand waar de vliegen overal op zaten. Deze namen we mee naar een restaurantje waar ze voor ons klaargemaakt werden. Ik heb Sabine nog nooit zo moeilijk zien kijken dan toen alles op tafel kwam te staan. Daar stonden ineens drie complete vissen en 8 kleine kreeften op tafel! Ik kon mijn geluk niet op, want i love kreeft. Dus ik heb ze maar even voor haar ontleed en Patrick heeft de vissen voor Breg, Sab en mij uit elkaar gehaald. Ik heb heerlijk gegeten en Sabine heeft wat geproeft en vooral genoten van haar Nasi putih (witte rijst) Dit blijft haar favoriet.
's avonds besloten we naar de film te gaan om Patricks laatste avond leuk af te sluiten. De film 'broken city' begon pas om kwart voor 11 en aangezien hij Engels was en Indonesisch ondertitelt moesten we ons goed concentreren om het te begrijpen. Na zo'n drukke dag was dat best moeilijk en voelde ik mijn oogjes langzaam dicht gaan. Ik deed ze snel weer open en keek naast moe hoe het met de rest ging. Eerst rechts van mij, Sabine was al in slaap gevallen, dus ik wilde Bregje aanstoten om even te lachen, maar ook zij had haar oogjes al dicht, dan maar Patrick? Nee hoor ook die had zijn ogen gesloten, gelukkig was Hedwich nog wakker, maar van ons gelach schrok de rest ook weer wakker. Toch was het een toffe avond en best een goede film!

Zondag was het dan zover. Patrick ging ons verlaten. In Indonesianstyle brachten we hem op de scooter naar het vliegveld, waarbij ook het regenseizoen zijn naam nog even eer aan deed! Als verzopen katjes hebben we afscheid genomen van Patrick. We hebben echt tien topdagen gehad en gaan onze eitjes op de vrije ochtend echt missen!

Zo dat was het weer voor deze week denk ik! Genoeg om te lezen. Ik ga proberen om weer wat foto's te uploaden, maar de vorige keer deed hij het niet dus we zullen zien!

Veel liefs vanuit het regenachtige Indonesië. Pascalle

• 05 Maart 2013 - 08:07

Elke:

Haha weer een leuk verhaaltje pas! Wat een leuke dingen doen jullie joh!! Geniet weer van de komende tijd e n ik wacht vrolijk op je volgende stukkie! Xxx

• 05 Maart 2013 - 08:07

Elke:

• 05 Maart 2013 - 08:20

Riekie:

Hallo lieve Pascalle, het is weer een leuke, volle week geweest hè? Jullie hoeven je niet te vervelen. Tikkertje spelen, naar agenten zwaaien, slapen in de bioscoop, wel lachen hoor. Nou , ik heb weer genoten. Nog heel veel plezier en ik verheug me al op het volgende verhaal. Xxxxx

• 05 Maart 2013 - 09:16

Tine :

Hoi Pasje,
    Weer een schitteren verhaal,ik geniet ervan bedankt en geniet jij verder,succes met je klasje.
    dikke kus doei.

• 05 Maart 2013 - 10:56

Bieneke:

zucht!!! wat heerlijk om zo te kunnen studeren en wat geniet ik van je verslagen, ik heb het gevoel af en toe achter op de scooter te zitten. Op naar het volgende verhaal.
    Lieve groet.

• 05 Maart 2013 - 15:37

Lies:

Hahaha Pascalle,

Ik geniet van je verhalen maar wat zijn die reacties ook allemaal hartverwarmend he :-)

Kijk alweer uit naar je volgende verslag (en uiteraard de reacties ;-))

xxx

• 05 Maart 2013 - 17:31

Bibi :

Super om te lezen!!!
    Wat schrijf je toch leuk... Ik zou er wel gezichten bij willen zien!! Haha Kippen met hoofd en Hele vissen!!!
    Veel plezier en geniet ze! Liefs Bibi

• 06 Maart 2013 - 11:12

Tonny Bekink:

dag lieverd,leuk verslag weer zo kunnen we allemaal mee genieten van jou reis en als ik niet zo bang was voor alle prikken die je moet halen, dan zou ik daar op vakantie willen gaan zo beeldend beschrijf je het.
    wij kijken weer uit naar je volgend verslag.
    kus opa en oma.

• 07 Maart 2013 - 09:31

Annet:

He snoesje, je maakt mijn hele dag weer vrolijk met je verhaal. Op naar Sumatra! X

• 10 Maart 2013 - 11:55

Bart En Tineke:

Hallo Pascalle,

Wat een leventje zeg!! Zo had ik 40 jaar geleden ook wel de opleiding willen doen.
    Het nuttige met het aangename verenigen, lukt jullie goed.
    We blijven jullie volgen de komende 3 maanden.
    Groetjes

• 10 Maart 2013 - 14:25

Fia:

Dat zijn toch leuke en boeiende dingen die je daar meemaakt Pascalle.Ik kan me jullie gelach om de slapers best voorstellen maar ook dat je zelf wel zou kunnen slapen na zo'n vermoeiende dag.
    We hebben hier de afgelopen week ook zowaar aardig wat zon gehad en daarvan kunnen genieten.
    Afgezien van de regen die daar valt is het daar kennelijk altijd warm.
    Ben je toch een beetje bruiner geworden?
    Ik vind je verhalen van school ook zo leuk om te lezen is toch anders lesgeven dan hier.
    Hopelijk schiet je scriptie aardig op.
    Geniet van alles je laat ons ook genieten!
    Veel liefs Fia